Sip Trunking (Sip Trunk)
Sip Trunking
Korištenje VoIP tehnologije i IP telefonije u zadnjih je nekoliko godina sve aktualnija tema, te smo stoga i svjedoci njenog naglog i brzog razvoja kako kod poslovnih korisnika tako i kod davatelja usluga javne telefonije odnosno operatera. Predpostavka je, da će se za svega nekoliko godina kompletna telefonija temeljiti na komunikacijskoj IP platformi.
Vodeći se tim ciljem, raste i broj poslovnih komunikacijskih sustava koji se međusobno povezuju VoIP protokolima koristeći pri tome postojeću podatkovnu infrastrukturu.
Što je Sip Trunk?
U telekomunikacijskoj terminologiji pojam “Trunk” označava glavni vod, dok je SIP (Session Initiation Protocol) protokol za uspostavu i prekid komunikacije.
SIP trunk omogućava logičku vezu između IP PBX sustava i davatelja usluga javne telefonije.
Prednosti korištenja Sip Trunkinga:
- Velike uštede zbog snižavanja troškova pristupa PSTN mreži zamjenom ISDN PRI veza s jednim IP trunkom
- Niski troškovi implementacije – nisu potrebne nikakve interface kartice (PRA) na strani korisnika budući da se veza odvija putem Interneta.
-Optimizacija kapaciteta prijenosa upotrebom jednog linka za govor i podatke.
- Visoka fleksibilnost u korištenju kapaciteta jer se može kupiti željeni broj kanala (moguće i samo 1 kanal)
- Nema dodatnih investicija u PSTN gateway uređaje i potrebe za dodatnim linijskim karticama ukoliko dođe do povećanja prometa
- Davatelj usluga IP telefonije odnosno VoIP provider ne mora biti i vlasnik mrežne infrastrukture preko koje se ta usluga obavlja.
- Mogućnost jednostavnog proširenja kapaciteta što znači da se broj istovremenih poziva može povećati bez povećanja prijenosnog kapaciteta
- Sposobnost kreiranja virtualnih lokalnih brojeva na udaljenim lokacijama
Uzevši u obzir trenutnu ekonomsku situaciju u svijetu, te činjenicu da poslovni sustavi koriste sve moguće alate za snižavanje troškova poslovanja, pretpostavka je da će implementacija SIP Trunkinga u postojeće IP centrale postati sve češća potreba i pojava. Naravno, ni klasične analogne centrale nisu izuzete iz tog procesa. Uz ugradnju odgovarajućeg Gatewaya omogućen im je SIP trunk, čime se ostvaruju značajnije uštede te produljuje vijek trajanja uređaja.
Firma Axa-tel d.o.o. Mostar posjeduje veliko iskustvo u implementaciji SIP TRUNK usluge na svim operaterima u Bosni i Hercegovini (HT Eronet, BH Telecom, Telemach, MTEL).
Puštenih preko 100 Sip Trunk-ova na IP centralama YEASTAR i oko 30ak Sip Trunk-ova na IP centralama Panasonic.
Za više informacija kontaktirajte nas na brojeve !!!
Izvor:www.voipbon.com